Madderiouser's Blog

Just another WordPress.com site

Archive for May, 2012

Islam di lembah kehinaan

Daripada Abu Sa’id Al-Khudri r.a. berkata: Bahawasanya Rasulullah saw bersabda: “Kamu akan mengikut jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka”. Sahabat bertanya, “Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nashrani yang kau maksudkan?”. Nabi saw menjawab, “Siapa lagi kalau bukan mereka”.

H.R. Muslim


kenapa?nak nafikan cakap aku?

memang..sekarang..kita ummat Islam sedang pengang watak yang ditidas..diperkotak-katikan..

sekiranya dulu..ye..dulu..kita adalah suatu perkara yang membanggakan..sekarang sebaliknya..

sekiranya dulu..ye..dulu…Islam digeruni dan di hormati..sekarang..lihatlah..sebaliknya..

sekiranya dulu..bantuan,nusrah..pertolongan dari Allah..terus..kepada ummat Islam..

kini?sebaliknya…

macam-macam tips motivasi sistem revolusi dijaja…tapi?

mereke lukis gambar nabi s.a.w dengan perkara yang mengaibkan..

mereka bakar quran dan masjid..

nyawa.maruah…nilai dan harga diri lebih murah dari perkahwinan artis-artis…

menghina islam dengan tatu kalimah,fb blog dan lain-lain

http://www.youtube.com/watch?v=4GTENeDBfCk

apa kita boleh buat?

doa kat facebook dan tag kat kengkawan?

buat page anti dan kutukan pada kekejaman mereka?

berarak angkat sepanduk?

memorendem sana sini?

terpekik baring dan mogok lapar?

wah..bersungguh-sungguh…

tapi…

Kata Syeikhul hadith Maulana Innamul Hassan dalam bukunya,
“Kemunduran Umat dan Penyelesaiannya”.
Semakin diubati semakin teruk, kerana punca masalah tidak diagnos dengan betul. 
Penyelesaian yang dibuat tidak menyelesaikan masalah. 

makin parah..makin teruk..makin hina..

berjuta-juta doa depan kaabah..

berbilion doa untuk kebangkitaan Islam..

air mata…darah…penindasan

masih belum cukupkah untuk mengharap bantuan seperti sahabat-sahabat?

kenapa kita..selalu…cerita masalah…

cerita…cerita masalah itu..masalah ini..

kenapa tidak kita cerita tentang penyelesaian?

apa penyelesaian? basic..tadika dulu dah belajar..

kekuatan iman amal

yup…ilmu?semua orang islam berilmu…

insyallah bende-bende basic la..bende wajib…

contoh sembahyang…semua majoriti tau sembahyang..

tapi dek kerna..lemah iman dia…maka amal 2rakaat sembahyang lagi perit dari segala yang perit

kita mengaharapkan Islam gemilang..tetapi kita yang runtuhkan agama itu sendiri…

” Solat itu tiang agama, sesiapa mendirikan solat maka dia telah mendirikan agama dan sesiapa meninggalkan solat dia telah meruntuhkan agama.”
(Hadis riwayat Baihaqi dari Ibnu Umar)

kita mengharapkan doa yang makbul..tapi bab halal haram ade kisah?

masing-masing tunjuk menunjuk…

semua salah kau..semua salah kau

sebab orang macam kaulah..

sebab pemimpin macam kaulah..

sebab parti macam kaulah..

erk..tang diri sendiri tu bila ye?

kau kene buat sistem camni..

kau kene ikut ideologi logik camni..

kau kene ikut kecerdikan yahudi..

takpa..darurat..takkan nak ikut Nabi 100%

kau naik unta la camtu

(kata mereka)

ketahuilah..

bila caci mencaci sesama sendiri..

Allah tak pandang kita…

bantuan kita bukan macam bantuan mereka sahabat-sahabat..

malah kita dirotan lagi teruk..kerna alpa..lupa dan leka..

bagi kita..

dengan nuklear la baru kita kuat..

dengan ketenteraan,wilayah dan senjatalah kita digeruni..

kalau bab sakit..jangan yakin dengan ubat..

bab turun naik agama?nak pakai logik akal lagi ke?

udah-udah latu..

percaya la…Allah maha melihat..

dia lihat..malah lebih arif..yakinlah…

kuasa senjata kuatlah macam mana..

satu dunia nak tolong kita…

kalau Allah tak berkhendak..apalah makna..kan?

so..udah-udahlah pakai logik akal..

cer kita sama-sama muhasabah diri…

baca sirah-sirah kejayaan nabi2,sahabat dan tabi tabiien…

hubungan mereka dengan Allah kuat…

Allah..sekali-kali pun tak sia-siakan mereka

Advertisements

bomoh?

mengarut..

kuno..

itulah pakcik bomoh yang ku kasihi…

ada apa dengan bomoh…

bomoh k?bukan doktor atau ustad2 madrasah..

bomoh tangkal hitam kemenyan kuning k…

aku tak faham..kenapa perlu kita jumpa dengan bomoh..

ada apa dengan bomoh??

dia sape?dari penyakit kencing manis…sampai masalah rumahtangga semua kau nak cover…

aku bukan pe..semalam..ade la terdengar satu perbualaan..

dia tak sihat..bomoh soh beli tangkal rm250..dia dah beli..

pastu soh spray satu rumah sebab pe aku tak tau..

kau tau spray tu kandungan dia ape?

air kencing..

#&@*& !!

aku dengar dia cakap…air kencing dia tak cukup..so combain dengan air kencing mak dia..

anak beranak boleh sepakat tu memang aku respect la kan..

ape ke gila manusia nie?

so aku nak tekankan apa itu bomoh…

bomoh nie sebenarnya bodoh…

dia tak tau apa-apa sebenarnya..

bak kata ayah aku…bomoh nie pemusnah rumahtangga..

nak carik penyakit jumpa la bomoh..

dalam dunia nie bersebab..

darul asbab…

setiap perkara bersebab walau hakikatnya semua datang dari Allah..

aku dengar usatd pondok kg aku nie ceramah..

satu orang leh terapung dalam air..

hanya ada dua kebarangkalian..

bantuan itu datang dari Allah..dan selain dari Allah..

kalau dari Allah keramat,mukjizat

selain dari Allah?dari jin setan la ape lagi….

hehehe

mulia sangat ke bomoh-bomoh kampung tu sampai leh baca niat,pemikiran kita kan?

jangan la sebab bomoh tu berseraban berjubah kita nak halal kan bende yang khurafat..

takat baca bismillah semua orang boleh…

takkan sebab dia baca ayat quran kita nak halalkan khurafat yang dia buat?

kau pelik tak kenapa kau jumpe bomoh…sihat..balik sakit datang lagi..

rasa resah,tak tentu arah…jumpe bomoh tu baru baik..

kau kene game dengan bomoh tu la..

mengubat orang sekarang dijadikan perniagaan…

tak faham ke??

ok…k…aku cerita pengalaman aku la ek..

aku eksiden dulu..so belakang aku sengal-sengal..

pergi jumpe sorang bomoh nie..

ada phd tau,janggut panjang..orang panggil ustad tu..

dulu sangkaan aku..dia ada kelebihan..mungkin anugerah tuhan…

ala..kat beranang…kalau kau pergi..nak berubat dengan dia..

kena amik no giliran..punyalah top dia nie..

dia pegang ujung jari aku…pastu dia bagi tau

‘awak nie bahaya nie..suspek lumpuh,slip disc’

mak ai!!

betol la..

aku terasa lumpuh…sakit…sangat-sangat

sampai extand belajar tau tak..

kau tau dia mintak berapa?hah?50?500?

nope 5k…gila la..hehe

(sedihnya aku…)

mak aku dia pegang tangan,bagitahu mak aku lumpuh separuh badan..

tup,tup..seminggu lepas tu mak masuk hospital..lumpuh separuh badan..

hebatkan?

ok..bab aku pulak…

urghh..

aku bila balik umah..sakit je…

kene pergi jumpa orang tu tiap-tiap minggu..

di pendekkan cerita…

aku carik la alternatif lain..

berubat dengan seorang nie (kira yang amal agama la)

baru aku tau..ada benda dok bertenggek kat tulang aku yang sakit tu..

betul gak..sebab sakit tulang aku tu macam kene cakar pakai syiling..umpama kau gesek-gesek syiling kat tulang..nyilu pedih kan?

lebih kurang camtu la…

pesanan abang mat (orang yang urut aku dan bagitau yang aku kene game dengan bomoh tu)

setiap bomoh..pengamal perubatan..

akan usahakan supaya pelanggan dia akan datang lagi..

bila kau jumpa dia..dia akan buat sesuatu supaya kau datang lagi,,

kalau dia tukang urut..soh datang 3x baru baik..

kali ke 3 dia cuba supaya kau datang lagi

tak kisah la dengan cara wat kat sakit balik..

janji datang balik..

bomoh-bomoh yang berhubung dengan alam ghaib

lagi bahaya..hehe

1001 benda la dia boleh buat…

macam ada sedara aku..bomoh punya bomoh..

konon nak kukuhkan hubungan suami isteri

last-last cerai..kahwin dengan bomoh,,

baik punye game..

so?bomoh? pe barang…

back to basic la

penyakit nie datang dari siapa

untuk apa?

bak kata orang tua…syaitan ni memang pandai…

dia gunakan kebaikan untuk pesongkan kita…

yela..syirik kan main bab akidah..

nak kebal demi pertahankan keluarga la..zikir qulhuallahuahad terbalik la..

tangkal dinding keluarga la..alih-alih kita yakin pada benda-benda nie..

seolah-olah..dengan bende ini la saya sejahtera..

k..kau ada ilmu kebalkan?

apa..?

syarat kau nak dapat ilmu kebal tu kena puasa pancaindera sebulan (puasa mata,mulut,telinga) <–iye tidak je!

bertapa kat rumah usang sambil beribadat 3 hari <– iye tidak je!

so kau berani jawab ke kebal kau nie datang dari Allah?

kau boleh terapungkan pinggan….dua je..bantuan selain dari Allah…atau pun dari Allah

mesti jauh di sudut hati..kau tak rasa bukan dari Allah kan? kenapa?

‘sebab aku tak sembahyang…benda-benda wajib tak buat..benda-benda (konon amalan agama) yang dibuat..takkan ini dari Allah pulak’

‘lagi pun sahabat-sahabat nabi..malah nabi s.a.w sendiri cedera dalam peperangan..mereka tak kebal macam aku pun?’

so??

‘so kira aku nie kene game la eh?’

hehe..sendiri fikir la…

cara yang terbaik ialah berubat dengan cara yang di luluskan syarak

bila betul-betul yakin manfaat mudarat hanya datang dari Allah..

sihat sakit datang dari Allah..

kebaikaan air zam-zam,madu,habatus sauda pun datang dengan izin Allah…

takkan wujud masalah pelik-pelik kan?

no syirik2..no khurafat2..

bia la teruk camna sekalipun ujian..

aku tak nak jumpe bomoh misai kemenyan!

haha